piątek, 30 marca 2012

Kampania „Dbaj o fejs”

Dynamiczny wzrost popularności internetowych serwisów społecznościowych, jak również rosnąca liczba zgłoszeń dotyczących nierozważnego publikowania informacji oraz zdjęć na portalach społecznościowych stały się inspiracją dla Fundacji Dzieci Niczyje oraz NASK do przygotowania kampanii „Dbaj o fejs”. Kampania jest kierowana przede wszystkim do młodych użytkowników serwisów społecznościowych, a jej celem jest zwrócenie uwagi na problem prywatności w sieci.

Kampania utrzymana jest w konwencji pastiszu. W ten atrakcyjny dla młodzieży sposób autorzy akcji chcą zwrócić uwagę na to, jak trudno jest uniknąć konsekwencji nierozważnych działań w sieci, jak ważna jest znajomość zagrożeń i odpowiedzialne korzystanie z serwisów społecznościowych.

Główną częścią akcji jest profil Fejsmena w serwisie Facebook, na którym organizowane są konkursy, udostępniane aplikacje i wpisy poświęcone bezpieczeństwu online, a także pojawia się 5 animowanych filmów, publikowanych sukcesywnie w serwisie YouTube (http://www.youtube.com/fejsmen). Każdy z nich dotyczy innego
zagadnienia bezpieczeństwa w sieci: nierozważnego przesyłania zdjęć o charakterze seksualnym (sexting), cyberprzemocy, komentowania i publikowania ryzykownych informacji oraz ochrona dostępu do kont i profili.

Stylizowany na superbohatera Fejsmen dysponuje nadnaturalnymi umiejętnościami - jest w stanie przewidzieć konsekwencje nieostrożnych zachowań młodych internautów. Pomimo tego, przy każdej próbie pomocy ponosi widowiskową klęskę. Zawsze jednak daje dobrą radę – Dbaj o fejs: kiedy publikujesz, kiedy komentujesz, kiedy wrzucasz zdjęcia …

Inspiracją do stworzenia kampanii „Dbaj o fejs” była rosnąca liczba zgłoszeń trafiających do Helpline.org.pl – telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży świadczącego pomoc w sytuacjach zagrożenia podczas korzystania z Internetu – dotyczących nierozważnego publikowania informacji oraz zdjęć na portalach społecznościowych, jak również ustalenia badawcze, z których wynika, iż dynamicznie rośnie popularność tych serwisów. W Polsce korzysta z nich już prawie 70 proc. dzieci i młodzieży. W grupie wiekowej 15-16 lat odsetek ten jest jeszcze
wyższy (EU Kids online 2010). Co więcej, z serwisu Facebook korzysta ponad połowa dzieci w wieku 9-12 lat (Megapanel PBI/Gemius, 2010 r.) mimo, iż jego regulamin zezwala na założenie konta dopiero po ukończeniu 13 roku życia.

Kampania kontynuowana będzie do końca 2012 roku. Organizatorzy planują jeszcze m.in. opracowanie kursów e-learning dla uczniów szkół gimnazjalnych, kampanię z udziałem Fejsmena w pismach młodzieżowych oraz konkurs na scenariusz kolejnych przygód superbohatera.


więcej na http://www.facebook.com/fejsmen

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz